Jak sprawdzić szczelność uszczelki pod głowicą? Auto Porady 20 czerwca 201810 grudnia 20181 Ostatnio moje auto dziwnie się zachowuje. Zwiększyło się spalanie i auto zaczęło dymić na biało przy dodaniu gazu. Objawy mogą wskazywać na uszkodzoną uszczelkę pod głowicą. Powodem dymienia może być przedostawanie się płynu chłodniczego do komory spalania. Jednak czy jest sens demontować głowicę, aby sprawdzić jej stan? Nie! Zobacz jak sprawdzić szczelność uszczelki pod głowicę w bardzo prosty i TANI sposób. Zobacz też filmik jak wykonać test. Jak sprawdzić szczelność uszczelki pod głowicą? Do wykonania testu szczelności uszczelki pod głowicą wystarczy zakupić gotowy zestaw na np. Allegro. W skład takiego zestawu wchodzą: płyn reaktywny rurka fermentacyjna korek instrukcja Przed zakupem takiego zestawu (koszt to około 10 zł + przesyłka) należy odkręcić korek ze zbiorniczka wyrównawczego płynu chłodniczego i zmierzyć średnicę otworu. Po pomiarach należy wybrać zestaw z odpowiednią średnicą korka. Korek jest elastyczny (gumowy, w środku pusty), wiec lepiej wybrać ciut większy o 1-2 mm, wejdzie bez problemu. Chodzi o to, aby całość była szczelna po nałożeniu korka na otwór zbiorniczka wyrównawczego. Rurkę fermentacyjną wciskamy w miejscu do tego przeznaczonym a do jej środka wlewamy środek reaktywny (ok. 2 ml) zgodnie z instrukcją dołączoną do zestawu. Opakowanie ma 10 ml, wiec wystarczy na ok. 5 testów 🙂 Tak przygotowany tester montujemy w otworze zbiorniczka wyrównawczego i włączamy silnik. Test trwa ok 10 minut, przez cały czas silnik musi być włączony. Po 10 minutach wyłączamy zapłon w aucie i sprawdzamy kolor płynu w rurce fermentacyjnej. Jeśli jego kolor zmienił się z niebieskiego na żółty, to jest bardzo prawdopodobne, że mamy uszkodzoną uszczelkę pod głowicą lub nawet samą głowicę. Najlepiej wtedy oddać auto do mechanika w celu dokładnej diagnozy i ewentualnej wymiany uszczelki. Jeśli kolor płynu nie zmienił się za bardzo, to wszystko wskazuje na to, że uszczelka jest w porządku a przyczyn, np. dymienia, należy szukać gdzie indziej. Poniżej film z testu, który przeprowadziłem w swoim aucie. Na szczęście płyn nie zmienił koloru, więc szukam dalej przyczyn dymienia i zwiększonego spalania. Prawdopodobnie padł wtrysk lub turbosprężarka.